Nová generácia benzínového motora 1,5TSI Evo.

Vo Wolfsburgu predstavili nový dizajn a vylepšenia VW Golf a novú generáciu motorov vrátane novej 1.5tky EA211, ktorá pracuje s Millerovým cyklom.

Automobilka predstavila nové asistenčné systémy (ktoré ponúkajú už aj asistenciu pri jazde v kolóne) alebo infotainment systém ovládaný gestami s novou 9,2 palcovou obrazovkou.

Vráťme sa však k novému motoru. VW predstavil motor novej generácie EA211 „1.5TSI Evo“ s výkonom 110 kW/150 PS, štvor-válec s aktívnym variabilným manažmentom oodpojovania válcov (ACT). Tento motor vo verzii BlueMotion bude produkovaný s výkonom 96 kW/130 PS – taktiež s  technológiou ACT a novou dobehovou funkciou, kedy dočasne kompletne vypne motor počas jazdy.

Nový 1.5TSI Evo dosahuje maximálny krútiaci moment 250Nm už od 1500 ot/min. A podľa testov NEDC bude mať spotrebu paliva 4,9L/100km a vo verzii BlueMotion 4,6L/100km.

Motor pracuje s novým Millerovým cyklom spaľovania a je preplňovaný turbo dúchadlom s variabilnou geometriou (VTG).

Motor využíva novú funkciu rozšírenej dobehovej funkcie, kedy pri uvoľnení plynového pedálu počas jazdy úplne deaktivuje-zhasne motor. Pričom táto funkcia bola doposiaľ bežne používaná iba pri hybridných vozidlách. Ostatné komfortné systémy ako napríklad posilňovač riadenia alebo bŕzd budú elektromechanické, nezávislé na chode motora. Táto nová funkcia vypínania motora, ktorá bude ponúkaná štandartne, v reálnom živote prinesie úsporu paliva až 0,4L/100km. Vďaka funkcii odpojovania a ostatným novým technológiám použitých v tomto motore, motor 1.5TSI Evo dosiahne úsporu paliva až 1.0L/100km, v závislosti od spôsobu jazdy s vozidlom.

Golf 7 GTI bude ponúkaný so zvýšeným výkonom na 169 kW/230 PS alebo 180 kW/245 PS vo verzii GTI Performance. A nová 7-stupňová DSG (Dvoj spojková prevodovka) bude postupne nahrádzať všetky doposiaľ montované 6-stupňové DSG, ako vysoko efektívna prevodovka pre nový Golf.