VW začne od roku 2017 montovať pre motory TSI a TFSI filtre pevných častíc (GPF). Uviedol to Matthias Muller na výročnej schôdzy, GPF začneme montovať pre motory 1.4TSI pre VW Tiguan a Audi A5 v mesiaci Jún 2017.
Filtre pevných častíc znížia produkciu emisií pevných častíc o viac ako 90%. Až 7 miliónov vozidiel chceme vybaviť touto technológiou pre benzínové motory každý rok do roku 2022.
Hoci priame vstrekovanie benzínu (GDI) umožňuje zmenšovanie objemu so zvýšením výkonu a znížením spotreby, ale tiež majú za následok vyššiu produkciu pevných častíc. Hodnotu produkcie pevných častíc bude upravovať norma v Európe, ktorá bude limitovaná pre motory s priamym vstrekom benzínu od roku 2017, rovnako ako pre ľahké úžitkové vozidlá s naftovým motorom v rámci normy EURO 6c.
Túto reguláciu dodržiavania limitov produkcie emisií pevných častíc môžu výrobcovia dosahovať buď technológiou kombinovaného vstrekovania MPI + GDI alebo v prípade iba priameho vstrekovania GDI v kombinácii s filtrom pevných častíc GPF.
Mercedes sa stal priekopníkom, a oznamuje používanie GPF vo veľkom meradle. Po viac ako dvoch rokoch pozitívnych pokusov v priamej prevádzke modelu S 500 v ďalších verziách triedy S s benzínovými motormi budú použité novšie – aktualizované systémy filtrov pevných častíc GPF.